۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۸, دوشنبه


کلام خدا در اعمال رسولان ۱: ۸ می‌فرماید: « ولی آنچه لازم است بدانید این است که وقتی روح‌القدس بر شما نازل شود، قدرت خواهید یافت تا در «اورشلیم »، در سراسر «یهودیه »، «سامره »، و تا دورترین نقطه دنیا درباره من شهادت دهید.» در اینجا ما قدرت روح‌القدس را داریم که ما را توانا می‌سازد تا نام مسیح را به همه جا برسانیم. 
در جای دیگر کلام خدا در مورد بهره گیری از این قدرت می‌فرماید: ۱ قرنتیان ۱۲: ۴-۷ : «گر چه عطایایی که خدا به ما می‌بخشد گوناگون است، اما اصل و منشاء تمام آنها، روح‌القدس است. ۵ با اینکه می‌توان خدا را از راه‌های مختلف خدمت کرد، اما همه همان خداوند را خدمت می‌کنیم. ۶ خدا یکی است، اما به صورت‌های مختلف در زندگی ما عمل می‌کند. او همان خداست که در همه ما و بوسیله ما که از آن او هستیم، کار می‌کند. ۷ در واقع، روح‌القدس بوسیله هر یک از ما، قدرت خدا را جلـوه گر می‌سازد، تا از این راه کلیسـا را تقویت نمایـد.»
تفاوت بزرگ مسیحیت با تمام ادیان دنیا در این آیات است. قدرت عظیم خدا که در ما است، کار می‌کند. برای چه؟ برای جلال نام مسیح. در کجا؟ در کلیسا. اگر از کلیسا دور هستی،‌ برادر و خواهر عزیز، ‌از این قدرت دور هستی. خداوند قدرتش را در زندگی تو موقعی نمایان می‌سازد تا آن را برای اهداف کلیسا بکار ببری. منفعت شخصی نیست،‌ بلکه نجات جانها و توسعه ملکوت مطرح است. طبیعی است که عطر فروش همیشه خوش عطر است. کسی که مغازه ادکلن فروشی دارد؛ همیشه بوی خوش می‌دهد. هر بار که از مغازه بیرون می‌رود،‌ عطر جدیدی می‌زند. آیا می‌خواهی برای خدا عطر خوش بو باشی. از قدرت او در زندگی شخصی خود و در کلیسای او استفاده کن.
عیسی مسیح در طول زندگی جسمانی خود بر زمین محدود به مکان مشخصی بود یعنی فلسطین. او محدود به زمان معینی نیز بود؛ امپراطوری روم، سال چهارم قبل از میلاد تا ۳۰ بعد از میلاد، اما اکنون عیسی مسیح که به آسمان صعود کرد روح‌القدس را فرستاد. این روح که در ایمانداران زندگی می‌کند منحصر به مکان و زمان خاص نیست،‌ بلکه در سرار زمین فعال است و قدرت خدا را از طریق زندگی ایمانداران نمایان می‌سازد.
کلام خدا می‌فرماید: یوحنا ۱۴: ۱۶-۱۸ « و من از «پدرم » درخواست خواهم کرد تا پشتیبان و تسلی بخش دیگری به شما عطا نماید که همیشه با شما بماند. ۱۷ این پشتیبان و تسلی بخش همان روح‌القدس است که شما را با تمام حقایق آشنا خواهد کرد. مردم دنیا به او دسترسی ندارند، چون نه در جستجوی اوهستند و نه او را می‌شناسند. ولی شما در جستجوی او هستید و او را می‌شناسید، چون او همیشه با شماست و در وجودتان خواهد بود. ۱۸ «در طوفانهای زندگی، شما را یتیم و بی سرپرست نخواهم گذاشت و به کمک شما خواهم آمد. »
خدا را شکر برای عیسی مسیح که به فکر ما است. او می‌داند که ما نیاز به قدرت او در زندگی روزمره داریم. به همین علت کلیسای خود را به روح مجهز کرد. بیائید همیشه از قدرت این روح استفاده کنیم بخصوص در جاهایی که محتاجیم و ضعیف. او ما را یتیم و بی سرپرست رها نکرد. او همیشه با ما است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر