۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۶, چهارشنبه

جمله زیبایی که عیسی مسیح خطاب به توما می‌فرماید امروز برای من و شما است. خوشا به حال آنان که نادیده ایمان آوردند. براستی چرا عیسی مسیح من و تو را از جمله خوشا بحالها می‌داند؟ پاسخ: چون ما به گفته‌ها و نوشته‌های رسولان ایمان داریم. چون ما به شاهدان عینی ایمان داریم. چون ما به کلام نوشته شده خدا ایمان داریم! ما به شکها و تردید‌ها اجازه نمی‌دهیم تا زندگی روحانی ما را تخریب نمایند. در دو دلی نمی‌مانیم بلکه ثابت قدم به جلو می‌رویم. یه روز تو کلیسا موقع دعا همه دستها رو به آسمون بلند کرده بودند و دعا می‌کردند. کشیش کلیسا که شخص با تجربه و زرنگی بود یکی از چشمهاشو باز نگه می‌داره تا ببینه که کی دعا می‌کنه و کی دعا نمی‌کنه! می‌بینه که یک نفر دستهاش رو به آسمان کرده ولی در حین دعا همش جهت دستهاش رو عوض می‌کنه و می‌چرخه! بعد از جلسه میره پیشش و می‌گه: فرزندم موقع دعا هی می‌چرخیدی! می‌تونم علت رو بپرسم؟ شخص جواب می‌ده: جناب کشیش هر کاری می‌کردم آنتن نمی‌داد! ما باید تردید به خود راه ندهیم. اگر دچار شک شدیم کسی هست که ما را یقین ببخشد. و او عیسی میسح است.
افرادی که مسیح زندگی آنان را عوض کرده امروز در این کلیسا هستند و می‌توانند شهادت بدهند که در چه گناه و در چه مصیبتی بودن و خدا آنها را رهانید. خوشا به حال ما چون با شنیدن کارهای خدا و خواندن کلام او ایمان می‌آوریم.
بلافاصله بعد از واقعه شک توما در انجیل یوحنا باب ۲۰ نویسنده کتاب در آیات ۳۰ و ۳۱ اینطور می‌گوید که: « و عیسی مسیح معجزات دیگر بسیار نزد شاگردان نمود که در این کتاب نوشته نشد. لیکن این قدر نوشته شد تا ایمان آورید که عیسی، مسیح و پسر خدا است و تا ایمان آورده،‌ به اسم او حیات یابید.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر