۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۶, چهارشنبه

بهترین رویه زندگی محبت است:
محبت باید مهمترین کار، اصلی ترین هدف و بزرگترین آرزوی شما باشد. محبت نه بخش عظیمی از زندگی بلکه مهمترین بخش آن است. کتاب مقدس می فرماید:
محبت را مهمترین هدف زندگی خود بدانید اول قرنتیان ۱:۱۴
زندگی بدون محبت بی ارزش است. پولس رسول این مسئله را چنین عنوان میکند:
اگر تمام اموال خود را به فقرا ببخشم و بخاطر اعلام پیغام انجیل، زنده زنده در میان شعله های آتش سوزانده شوم، اما نسبت به انسانها محبتی نداشته باشم، تمام فداکاری هایم بیهوده خواه بود. اول قرنتیان ۳:۱۳
گاهی اوقات در زندگی چنان عمل میکنیم که انگار روابط با اطرافیان مان را باید با زور در میان سایر برنامه هایمان بگنجانیم. گاهی میگوییم که فرصت ندارم حتی با فرزندم  و یا همسرم وقت داشته باشم! یا اینکه باید یک زمانی را برای دیگران توی زندگی ام در نظر بگیرم! روابط نباید چیزی همانند چیزهای معمولی زندگی برایتان باشد. خدا میگوید که روابط یعنی زندگی.
از ده فرمان خدا به موسی، فقط چهار فرمان از رابطه ما با خدا سخن میگوید در حالیکه شش فرمان دیگر مربوط به روابطمان با سایر انسان هاست. ولی در هر حال موضوع همه ی این ده فرمان رابطه است. عیسی مسیح این ده فرمان را در دو جمله خلاصه کرد:
خداوند خدای خود را به همه دل محبت نما، این است حکم اول و اعظم . و دوم مثل آن است یعنی اینکه همسایه خود را مثل خود محبت نما. این دو حکم، اساس تمامی شریعت موسی و نوشته های پیامبران است. متی باب۲۲
گرفتاری و مشغله بزرگترین دشمن رابطه است.
محبت هرگز از بین نمی رود:
دلیل دیگری که خدا از میخواهد که محبت را مهمترین بخش زندگیمان قرار دهیم این است که محبت ابدی و فنا ناپذیر است:
و الحال این سه چیز باقی است: یعنی ایمان و امید و محبت که بزرگترین اینها محبت است. اول قرنتیان ۱۳:۱۳
محبت از شما ارثی ماندگار برجای میگذارد. این رفتار و برخورد شما با دیگران است که پس از شما بر جای می ماند. مادر ترزا میگوید: اینکه شما چقدر کار می کنید مهم نیست، بلکه میزان محبتی که برای انجام آن کار صرف میکنید، مهم است.
در آخرین لحظات زندگی است که می فهمیم، زندگی یعنی رابطه با دیگران. شخص حکیم کسی است که این حقیقت را هر چه زودتر، قبل از اینکه خیلی دیر باشد، درک کند.
داوری در آخرت بر اساس محبتمان خواهد بود:
ما در ابدیت با مقیاس محبت مورد ارزیابی قرار خواهیم گرفت. یکی از راههای خدا برای اندازه گیری رشد روحانی ما بررسی کیفیت و نوع روابطمان با دیگران است. عیسی مسیح می فرماید:
آنچه برای یکی از کوچکترین برادران من کردید، در واقع برای من کردید متی ۲۵:۴۰
وقتی شخصی به ابدیت نقل مکان میکند، همه چیز این دنیا را پشت سر میگذارد.. تنها چیزی که از این دنیا همراه با شما به ابدیت منتقل می گردد، خصوصیات شخصی شماست. برای همین کلام خدا میفرماید:
برای کسیکه با مسیح متحد است، آنچه اهمیت دارد ایمان است که با محبت عمل میکند. غلاطیان
برای این موضوع دعا کنید تا بتوانید به خدا و دیگران بیشتر محبت بورزید و برای آن وقت صرف کنید. این محبت و وقت صرف کردن را خانواده خود شروع کنید. با همسر و فرزندتان وقت بگذارید. با پدر مادرتان وقت بگذارید . توجه شما مهمترین چیز برای آنهاست.
مسیح الگوی کامل محبت در زندگی ماست او جان خود را برای این محبت فدا کرد.
خدا جهان را چنان محبت نمود که پسر یگانه خود را داد… یوحنا
همین امروز را برای محبت کردن شروع کنید ممکن است فردا دیر باشد. اگر کسی از شما کمکی خواسته و اگر توان این را دارید که کمکی باشید این محبت را دریغ نکنید. دنیا در حال تغییر است. انسانها فوت میکنند و فرزندان بزرگ میشوند و فرصت ها تمام میشود.. همین امروز را برای محبت انتخاب کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر