۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۸, دوشنبه

یوحنا ۱۵: ۲۶ می‌فرماید: «اما من آن روح تسلی بخش را به کمک شما خواهم فرستاد. او سرچشمه تمام حقایق است و از طرف «پدرم » آمده، درباره من همه چیز را به شما خواهد گفت. پس تمام حقایق مربوط به عیسی مسیح در اختیار روح‌القدس است. چه منبع عالی به ما داده شده تا از آن بهره ببریم. 
ما در مورد عیسی مسیح چه چیزی لازم است بدانیم؟ ما لازم است بدانیم که او خداوند است،‌ برای گناهان بشر مرد و در روز سوم از قبر قیام کرد. ما لازم است بدانیم که او راه رستگاری را برای من و شما آماده ساخت تا ما از گناهانمان پاک بشویم. بر روی صلیب او تاوان گناهان ما را پرداخت کرد. تمامی این حقایق عالی و گرانبهاء توسط روح‌القدس بر ما آشکار می‌شود.
کار روح‌القدس، معرفی عیسی مسیح است. جالب است بدانید که او نه تنها در زندگی ما ایمانداران کار می‌کند بلکه در زندگی غیر ایمانداران نیز فعال است. چگونه؟ روح‌القدس جهان را نسبت به گناه بیدار می‌سازد. او مردم را از بی خدایی هشدار می‌دهد. او وجدانهای خفته مردم را بیدار می‌سازد تا نسبت به خدا، جدی فکر کنند و به سوی او برگردند. روح‌القدس مردم را از خبر خوش انجیل و رستگاری خدا مطلع می‌سازد. چون بر کاری که عیسی مسیح کرده شهادت می‌دهد.
کلام خدا در این مورد می‌فرماید: یوحنا ۱۶: ۶-۱۱ .« رفتن من به نفع شماست، چون اگر نروم، آن روح تسلی بخش نزد شما نخواهد آمد. ولی اگر بروم او خواهد آمد، زیرا خودم او را نزد شما خواهم فرستاد. ۸ وقتی او بیاید دنیا را متوجه این سه نکته خواهد کرد: نخست آنکه مردم همه گناهکار و محکومند، چون به من ایمان ندارند. دوم آنکه پدر خوب و مهربان من خدا، حاضر است مردم را ببخشد، چون من به نزد او می‌روم و دیگر مرا نخواهید دید و برای ایشان شفاعت می‌کنم. سوم آنکه نجات برای همه مهیا شده، نجات از غضب و کیفر خدا، چون فرمانـروای این دنیـا یعنـی شیـطان محـکوم شده است.»
به عنوان نمونه، ما مسیحیان برای اینکه بتوانیم بشارت موثری داشته باشیم، لازم است تا روح‌القدس را پیش روی خود بفرستیم تا در قلوب مردم کار نماید. اگر در بین فامیل و آشنایانتان افرادی هستند که هنوز ایمان ندارند،‌ بیائید برای آنها دعا کنیم و روح‌القدس را مامور نمائیم تا قلب آنها را نرم سازد تا کلام مسیح را درک کنند. به حرفهای ما گوش بدهند و به مژده انجیل علاقمند بشوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر