۱۳۹۴ مرداد ۱۳, سه‌شنبه


متی   فصل ۱۸  ( ترجمه تفسیری)


  مانند بچه ها ساده دل باشید
 ۱ همان لحظه ، شاگردان نزد عیسی آمده ، پرسیدند که کدامیک در ملکوت خدا مقام بزرگتری خواهند داشت .  ۲ عیسی طفل کوچکی را صدا زد و او را به میان شاگردان آورد،  ۳ و گفت : «تا از گناهانتان دست نکشید و بسوی خدا باز نگردید و مانند بچه های کوچک نشوید، هرگز نخواهید توانست وارد ملکوت خدا گردید!  ۴ پس ، هر که خود را مانند این بچه کوچک فروتن سازد، در ملکوت خداوند بزرگترین خواهد بود؛  ۵ و هر که بخاطر من خدمتی به این بچه ها بکند، در واقع به من خدمت کرده است .  ۶ ولی اگر کسی باعث شود یکی از این بچه های کوچک که به من ایمان دارند، ایمان خود را از دست بدهد، بهتر است آن شخص سنگ آسیابی به گردن خود ببندد و خود را به قعر دریا بیندازد.  ۷ وای به حال این دنیا که باعث می شود مردم ایمانشان را از دست بدهند. البته وسوسه همیشه وجود دارد، ولی وای بحال کسی که مردم را وسوسه کند.  ۸ اگر دست یا پای تو، تو را به گناه بکشاند، قطعش کن و دور بینداز. بهتر است بدون دست و پا وارد بهشت شوی تا اینکه با دست و پا به جهنم بروی .  ۹ و اگر چشمت باعث می شود گناه کنی ، آن را از حدقه درآور و دور بینداز. بهتر است با یک چشم وارد بهشت شوی تا اینکه با دو چشم به جهنم بروی . ۱۰ هیچگاه این بچه های کوچک را تحقیر نکنید، چون آنها در آسمان فرشتگانی دارند که همیشه در پیشگاه پدر آسمانی من حاضر می شوند.  ۱۱من آمده ام تا گمراهان را نجات بخشم 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر