۱۳۹۴ شهریور ۹, دوشنبه

اسلواکی پناهجویان «مسیحی» را می پذیرد

اسلواکی متعهد به پذیرش ۲۰۰ پناهجو در خاک خود شده است. دولت این کشور اما انجام این تعهد را مشروط به پذیرش پناهجویان مسیحی کرده است. مقام‌های اسلواکی اتهام تبعیض را رد کرده و گفته‌اند این کشور برای مسلمانان مسجد ندارد.
به گزارش «محبت نیوز» کشورهای عضو اتحادیه اروپا متعهد شده‌اند تا ۴۰ هزار پناهجو را که اکنون در ایتالیا و یونان به سر می‌برند، در خاک خود جای دهند.
اسلواکی واقع در اروپای مرکزی نیز یکی از کشورهایی بوده که این تعهد را پذیرفته است. دولت این کشور اعلام کرد، حاضر است به ۲۰۰ پناهجوی سوری در خاک خود جای دهد، اما تنها به این شرط که این پناهجویان مسیحی باشند.
اسلواکی گفته است که سوری‌های مسلمان را در خاک خود نخواهد پذیرفت.
ایوان متیک، سخنگوی وزارت کشور اسلواکی، در گفتگو با شبکه جهانی بی‌بی‌سی دلیل این شرط گذاری را اینگونه توجیه کرده است که در این کشور هیچ مسجدی وجود ندارد. او گفته است که اسلواکی می‌توانسته ۸۰۰ پناهجو را در این کشور اسکان دهد اما فاقد هرگونه مسجد است.
دولت براتیسلاو عدم پذیرش پناهجویان مسلمان را روا دانستن تبعیض علیه آنان ندانسته و اعلام کرده است که این کشور تنها «محلی گذرا» برای پناهجویان به شمار می‌رود زیرا «آنها نمی‌خواهند در اسلواکی ماندگار شوند.»
یک سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا تأکید کرده، اعمال هر گونه تبعیض از سوی کشورهای عضو این اتحادیه ممنوع است. او گفته است که کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان (UNHCR) از اتحادیه اروپا خواسته تا پناهجویان را صرف‌نظر از اعتقادات مذهبی‌شان در خاک خود جای دهند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر