۱۳۹۴ شهریور ۷, شنبه

سرکوب هر چه بیشتر نوکیشان مسیحی پس از توافق هسته ایی !

نغمه عابدینی همسر کشیش زندانی سعید عابدینی در خصوص پیگیری وضعیت سعید از سوی دولت امریکا  گفته است؛ “پیگیری‌های وزارت خارجه از زمان توافق هسته‌ای ایران و آمریکا، نسبت به قبل کمتر شده و بیش‌تر سکوت می‌کنند.”
به گزارش «محبت نیوز» یکی از مهم ترین دغدغه های وامانده پس از توافق اتمی تهران و قدرت های جهانی سرنوشت مبهم زندانیان مسیحی منجمله کشیش ایرانی-آمریکایی سعید عابدینی است. در حالیکه نگاه همگان به جزئیات این توافق دوخته شده است، موضوعات حقوق بشری کاملن به بوته فراموشی سپرده شده است
خبرگزاری امریکایی CBN طی گزارش از وضعیت سعید عابدینی خبر داد، در حالیکه کشیش سعید عابدینی از سال ٢٠١٣  در زندان های مخوف جمهوری اسلامی روزگار می گذراند هیچ اقدام جدی از سوی دولتمردان آمریکایی برای رهایی وی انجام نگرفته است.
همچنین مرکز آمریکایی حقوق و عدالت (ACLJ) می گوید نغمه عابدینی همسر کشیش سعید عابدینی از کنگره آمریکا می خواهد همسرش را فراموش نکند. خانم عابدینی با لحنی نومیدانه از تک تک نمایندگان کنگره آمریکا می خواهد نیم نگاهی نیز به وضعیت همسرش و سایر زندانیان مسیحی در ایران داشته باشند. به اعتقاد نغمه عابدینی، شاید کلید آزادی سعید در دستان کنگره باشد.
نغمه عابدینی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفته است: “پیگیری‌های وزارت خارجه از زمان توافق هسته‌ای ایران و آمریکا، نسبت به قبل کمتر شده و بیش‌تر سکوت می‌کنند اما در تماس‌هایی که انجام شده گفته‌اند دارند روی موضوع کار می‌کنند و مساله کشیش زندانی سعید عابدنیی  در اولویت پیگیری است ولی جزئیاتی اعلام نکرده‌اند.“
نغمه  ادامه داد: “من در ماه سپتامبر ۲۰۱۵ برای شرکت در یک جلسه حقوق بشری به نیویورک خواهم رفت. ۱۷-۱۸ سپتامبر از پارلمان‌های کشورهای مختلف می‌آیند و ۲۸ سپتامبر هم آقای روحانی به نیویورک خواهد آمد. تلاش خواهم کرد با هیات ایرانی ملاقات داشته باشم یا حداقل بدانند مساله حقوق بشر و سعید برای جامعه بین المللی و مردم آمریکا مهم است.”
همسر این کشیش زندانی گفت: آخرین خبری که از همسرش دارد به ۶ آوریل ۲۰۱۵ (۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴) برمی‌گردد: “در این روز ماموران زندان، به بهانه بازرسی به سلول او هجوم برده و او را کتک زده بودند، روی زمین انداخته بودند و دست‌اش را پیچانده بودند.” همسر این کشیش زندانی گفت موفق نشده با خود او صحبت کند اما منابعی در داخل ایران این خبر را تایید کرده‌اند.
به گفته مدیر اجرایی (ACLJ) این زندانیان به چیزی فراتر از اندیشیدن نیاز دارند، آنها نیازمند اقدام جدی هستند. علاوه بر سعید عابدینی به گفته فعالان مسیحی ایرانی بیش از ٨٩ مسیحی ایرانی تنها به دلیل اعتقاد دینی در زندان ( یا در انتظار برگزاری دادگاهشان)  به سر می برند. این فعالان نگران این موضوع هستند که با حل و فصل موضوع اتمی، سرکوب مسیحیان با شدت بیشتری از سوی دستگاه امنیتی ادامه یابد.
این در حالی است که در روز جمعه شانزدهم مرداد ماه ۱۳۹۴ برابر با (هفتم آگوست ۲۰۱۵) ماموران امنیتی لباس شخصی با هجوم به یک کلیسای خانگی در کرج، جمعی از نوکیشان مسیحی که به جهت مراسم عبادت و پرستش دور هم گرد آمده بودند را بازداشت کردند. که از وضعیت برخی از بازداشت شدگان اطلاع دقیقی در دست نیست .
طی سالهای گذشته بسیاری از مسیحیان و نوکیشان مسیحی تحت فشار، پیگرد و تهدید قرار گرفتند. تعقیب، آزار، ارعاب، بازداشت، صدور احکام قضایی سنگین برای مسیحیان بویژه نوکیشان مسیحی فارسی زبان ایران در نظام جمهوری اسلامی سالیان است که توسط ماموران رسمی و غیر رسمی حاکمیت در حال انجام می باشد و بارها موجب اعتراض نهادهای دینی و حقوق بشری جهان قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر