۱۳۹۴ آذر ۳۰, دوشنبه


ممنوعیت برگزاری مراسم عمومی کریسمس در برونئی

ممنوعیت برگزاری مراسم عمومی کریسمس در برونئ

برونئی جشن های کریسمس عمومی و استفاده از کلاه پاپانوئل را ممنوع اعلام کرد!
به گزارش خبرگزاری صدای مسیحیان ایران(Vocir) کشور ۴۲۰ هزار نفری برونئی که ۳۲% آن را غیر مسلمانان تشکیل میدهند،اعلام کرده است که مسیحیان برای برگزاری جشن های کریسمس میبایست از حضور مسلمانان جلوگیری کنند و از برگزاری آن به صورت عمومی خودداری کنند.
به گزارش  پایگاه خبری استرالیا Sydney Morning Herald رهبران گروه های اسلامی در این کشور نفت خیز و ثروتمند،در نماز جمعه گفته اند با توجه به فرمان دولت که در سال گذشته بخشنامه ای مبنی بر ممنوعیت جشن های کریسمس صادر کرده بود طی بخشنامه ای هم که در روزنامه  برونئی تایمز  شده ،حضور مسلمانان در این مراسم آنها را گمراه و به ایمان اسلامی آنان ضربه وارد میکند!
همچنین در این  بیانیه آمده است غیر مسلمانان با برگزاری آشکار جشن های کریسمس اعم از روشن کردن شمع ، قرار دادن درخت کریسمس، خواندن سرود های پرستشی مسیحی ، ارسال تبریک کریسمس  قانون منع تبلیغ دین غیر از اسلام را  نقض کرده و مشمول قانون مجازات میشوند.
و خطاب به مسلمانان گفته اند که از حضور در این مراسم خود داری کنید، تا بر ایمان اسلامیتان خدشه وارد نکند.
سال گذشته نیز در همین رابطه اسلامگرایان به رستورانها و ساختمان هایی  که دکوراسیون کریسمس را داشتند حمله کردند
اجرای قوانین مجازات جدید و سخت برای اولین بار در اکتبر سال ۲۰۱۳ از سوی سلطان حسین البلقیه پادشاه این کشور اعلام شد.
تحمیل و محدودیت آزادی مذهب برای غیر مسلمانان در قانون این کشور شامل بیان آموزه های مذهبی و تبلیغات دینی چاپ و نشر کتب مذهبی و حتی صحبت کردن در مورد اعتقاد شخصی غیر مسلمانان با مسلمانان نیز می باشد و حتی تخلفات جزئی از این قبیل با جریمه های سنگین و در برخی موارد مجازات زندان و یا حد اسلامی روبرو می باشد .
اسلام از دیرباز مذهب رسمی برونئی بوده و ممنوعیت سنگینی در فروش و یا مصرف الکل و رعایت قوانین اسلامی از جمله پوشش و مسایل شخصی و خانوادگی داشته،اما مقررات جدید سال ۲۰۱۳ مجازات های سنگینی برای تخلفات اسلامی داشته همچنین مجازات های سنگسار و قطع عضو بشدت افزایش یافته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر