۱۳۹۴ آذر ۱۰, سه‌شنبه

 
اجرای حکم اعدام شهروند ایرانی-آمریکایی در زندان رجایی شهر کرج

اجرای حکم اعدام شهروند ایرانی-آمریکایی در زندان رجایینظر بدهید

حمید سمیعی شهروند ایرانی-آمریکایی که دوران محکومیت خود را در زندان رجایی شهر سپری میکرد به اتهام جرمی که در آمریکا مرتکب شده بود اعدام شد.
سازمان حقوق بشر ایران،در تاریخ ۹ آذز(۳۰ نوامبر ۲۰۱۵) گفته است حکم اعدام  «حمید (سم) سمیعی» که دارای تابعیت ایرانی آمریکایی بوده است  چهارشنبه ۱۳ آبان ماه به همراه یک زندانی دیگر در زندان رجایی شهر به اجرا در آمده است.
وی که به اتهام قتل یک ایرانی به‌نام «بهروز (بروس) جان‌محمدی» در ایالت کالیفرنیای آمریکا در سال ۱۳۸۷ پس از بازگشت به ایران با شکایت خانواده مقتول  بازداشت و در  شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به اعدام محکوم شد.
یکی از نزدیکان حمید سمیعی که نخواست نامش فاش شود در این رابطه به   سازمان حقوق بشر ایران گفته است :
«حمید در کالیفرنیا با مقتول دی دوست بود تا اینکه سر مسئله‌ای با هم به اختلاف می‌خورند و مقتول بر روی حمید اسلحه می‌کشد و حمید هم در دفاع از خود، وی را به قتل رساند.
حمید پس از این اتفاق  راه مکزیک، فرانکفورت و دوبی به تهران می‌رسد،که پس از مدتی توسط آگاهی وی بازداشت میشود حمید تحت شدید ترین شکنجه ها مجبور به اعتراف را علیه خود میشود.
این منبع همچنین در ارتباط با رسیدگی پرونده در دفتر حافظ منافع آمریکا در تهران گفت: «ما در سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در تهران با خانم تمدن و آقای مایر صحبت کرده بودیم و آقای مایر گفتند من شخصا پیگیر موضوع می‌شوم و با وزارت خارجه آمریکا هماهنگ می‌کنم و به ما گفت این هماهنگی صورت گرفته است و ما نامه داده‌ایم به دفتر آقای لاریجانی مبنی بر توقف اجرای حکم و بررسی مجدد آن، ولی به ما جواب نداده‌اند.»
همچنین در مورد حکم صادره در آمریکا گفته شده است «پلیس آمریکا که قتل در آن کشور اتفاق افتاده بود به حمید اتهام قتل عمد را نزده بود و در اعلام نظری که توسط کارآگاه لبدوف صورت گرفته بود قتل را دفاع از خود تشخیص داده بودند. کارآگاه لبدوف افسر تحقیق این پرونده در لس‌آنجلس بوده‌اند و این اعلام نظر در پرونده ایران حمید هم موجود بوده است و قاضی آن را رویت کرده بود.»
گفتنی است، در قانون مجازات اسلامی آمده است هر ایرانی در هر جای دنیا مرتکب جرم شود و به ایران برگردد، طبق قوانین اسلامی مجازات می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر