۱۳۹۴ آذر ۸, یکشنبه

اده و برای بازگشت به خانه هیچ راه امنی ندارند.
برادر این دو قربانی مسیحی در تماس با سازمان ICC پس از دو هفته بیخبری از وضعیت برادران خود گفت که پیکر بی جان آنها را پیدا کرده اند،و طبق شواهد توسط گروهی اسلامی داعش در لیبی به قتل رسیده اند.
مقتلولین به نامهای وصفی بخیت جاد میخائیل ۳۷ ساله متاهل بدون فرزند و صبری بخیت ۳۱ ساله متاهل و دارای یک فرزند میباشند.
این دو برادر دو سال پیش از شهر محل سکونت خود سوهاج در مصر برای کار به لیبی عزیمت کرده بودند،همچنین برادر کوچکتر آنها فهمی نیز یک سال و نیم پیش به آنها ملحق شده بود هر سه برادر مانند دیگر کارگرهای مصری ساکن لیبی کارگر ساختمانی بودند.
فهمی میگوید جمعه ۶ نوامبر یک مرد لیبیایی با برادرم وصفی تماس گرفت که وی برای ساخت یک سقف بتنی بر روی پشت بام منزل وی به آنجا برود،وصفی هم آدرس محل سکونت ما را به وی داد تا دنبال او و صبری بیاید برای بردن به محل کار آن زمان آخرین باری بود که آنها را دیدم،وی در ادامه افزود شب شد و آنها به خانه بر نگشتند تا اینکه روز شنبه ۷ نوامبر به همراه پسر عموهای خود برای یافتن آنها به بیمارستانها و مراکز پلیس مراجعه کردیم ولی هیچ اثری نیافتیم.
تا اینکه روز دوشنبه ۱۶ نوامبر یکی از دوستان لیبیایی به ما گفت جسد دو مرد که به تازگی به قتل رسیده اند در سردخانه بیمارستان هست و از ما خواست تا برای شناسایی به آنجا برویم،وقتی به سردخانه بیمارستان رسیدیم با صحنه تکاندهنده ای مواجه شدیم چرا که جسد برادرانم را میدیم که با شلیک گلوله در سر به قتل رسیده بودند،که با توجه به شواهدی که وجود دشت آن منطقه ای که جسد آنها پیدا شده بود تحت کنترل اسلامگرایان گروه داعش بوده است.مراسم تشییع در کلیسا مار جرجیس قبطی در روستای اولاد علی، در جنوب استان سوهاج برگزار شد. اسقف مارکوریوس و بسیاری دیگر ای ایمانداران کلیسا برای مراسم دعا حضور داشتند ، و پس از آن جسد این دو برادر در گورستان خانوادگی اشان به خاک سپرده شد.
آنها مورد هدف قرار گرفته و کشته شدند زیرا آنها مسیحی بودند و ایمان خود را نگه داشته و انکار عیسی مسیح خداوند را رد کرده بودند. #
این اولین باری نیست که اسلامگرایان داعش دست به قتل مسیحیان قبطی مصری در لیبی میزنند در اوائل سالجاری میلادی این گروه تروریستی در یک جنایت دیگر سر ۲۱ مسیحی قبطی مصری را پس از ربودن از تنشان جدا کرده بودند.
در این ویدئو هم برگزاری مراسم تشییع جنازه این دو برادر و عزاداری به سبک قبطی مشاهده میشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر