۱۳۹۴ آبان ۲۸, پنجشنبه

۴ تن از چهارده نوکیش  مسیحی که در تاریخ ۱۰ آبان ماه با یورش نیروهای امنیتی در شهرستان ورامین بازداشت شده بودند در مجموع به بیست سال حبس محکوم شدند.
طبق اخبار رسیده از فعالین مسیحی داخل ایران به خبرگزاری صدای مسیحیان ایران(Vocir) نوکیشان مسیحی که در شهرستان ورامین در جنوب شرقی تهران روز یکشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۴ در حال برگزاری مراسم مذهبی در یک کلیسای خانگی  بوده اند با یورش ناگهانی نیروهای امنیتی مواجه میشوند،مشخصات افراد باز داشت شده  زری شاه قاسمی،(پورکاوه) محمد شاه قاسمی، بهرام تاجیک و سیمین میرزایی، امین، لیلا، زهرا، مهدی و فرزانه، شایان، سارا، نازنین، الناز میباشند.
تعدادی از افراد این  گروه قبلا عضو کلیسای پروتستان امانوئل در تهران، بودند که با فشار مقامات ایرانی بر این کلیسا مجبور به تعطیلی خدمات فارسی زبانان در فوریه  سال ۲۰۱۲  شده بودند، و برای برگزاری خدمات مسیحیان فارسی زبان مجبور به برگزاری مراسم خانگی شده بودند.
احکام صادره برای این افراد در دادگاه  ورامین صادر شده است که  «زری شاه‌قاسمی به ۷ سال زندان، سیمین میرزایی و بهرام تاجیک هر کدام به ۵ سال زندان » محکوم و به زندان ورامین منتقل شدند. همچنین محمد‌ شاه‌قاسمی نیز دردادسرای عمومی و انقلاب ناحيه ۲۱ تهران “ارشاد ” به « ۳سال زندان» محکوم شد،که در مجموع این چهار نوکیش مسیحی به ۲۰ سال حبس محکوم شدند،لازم به ذکر است،که دیگر بازداشت شدگان با قید وثیقه آزاد میباشند.
حکومت جمهوری اسلامی در روزهای ابتدایی روی آمدن با قتل کشیش ارسطو سیاح کشیش کلیسای پروتستان شیراز اولین اولین جفا به مسیحیان را پایه گزاری کرد که طی این ۳۷ سال با قتل و زندانی کردن فعالین مسیحی وجهه بدی را در ارتباط با آزار و اذیت مسیحیان به جا گذاشته است همچنین با تعطیلی کلیساهای رسمی فارسی زبان نوکیشان مسیحی به ناچار رو به کلیساهای خانگی آورده اند،به تازگی هم در فضای مجازی با به راه انداختن وبلاگ و پیج های فیسبوکی تحت عنوان مسیحیت دست به  تخریب فعالین مسیحی زده است که متاسفانه تعدادی از خادمین مسیحی هم در این کارزار جمهوری اسلامی ناخواسته همراه شدند.
پس از روی کار آمدن رییس جمهور به ظاهر میانه ایران با توجه به وعده های پیش از انتخابات همچنان مورد نقض حقوق بشر در ایران ادامه دارد و حتی در برخی موارد بد تر هم شده است،مخالفان سیاسی، روزنامه نگاران، فعالان و اعضای اقلیت های مذهبی به ویژه نوکیشان مسیحی و بهاییان همواره در معرض دستگیری و آزار و اذیت میباشند.
اما واقعیت این است که این  افراد برای برگزاری مراسم مذهبی و  مسالمت آمیز جمع شده بودند و این غیر قابل قبول است که مقامات ایرانی همچنان به آزار و اذیت جامعه مسیحی بدون علت فقط به خاطر پرستش ادامه میدهند،حکومت ایران باید به تمام تعهد های بین المللی خود پایبند باشد چرا که یکی از امضا کنندگان اعلامیه جهانی حقوق بشر میباشد و در ماده ۱۸ این اعلامیه جهانی آمده است هر انسانی محق به داشتن آزادی اندیشه، وجدان و دین است؛ این حق شامل آزادی دگراندیشی، تغییر مذهب [دین]، و آزادی علنی [و آشکار] کردن آئین و ابراز عقیده، چه به صورت تنها، چه به صورت جمعی یا به اتفاق دیگران، در قالب آموزش، اجرای مناسک، عبادت و دیده بانی آن در محیط عمومی و یا خصوصی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر