۱۳۹۴ خرداد ۱۱, دوشنبه

عیسای مسیح در لوقا فصل ۱۴ آیه ۲۷ فرمود: "هر که صلیب خود را برندارد و بدنبال من نیاید، نمی‌تواند شاگرد من باشد." می‌گوید هر کس صلیب خود را بر ندارد و به دنبال من نیاید، نمی‌تواند شاگرد من باشد. در ادامه آیه می‌گوید اگر می‌خواهید ساختمانی بسازید اول نگاه کنید که پول شما و درآمد شما برای تهیه مصالح آن کافیست و بعدا ساختمان را بسازید و بعد می‌گوید اگر می‌خواهید به جنگی بروید اول نگاه کنید و ببینید لشکر کافی دارید بعد جنگ را شروع کنید به همین جهت در آخر آیه می‌گوید پس اگر می‌خواهید شاگرد من باشید اول نگاه کنید و ببینید آیا حاضرید بها را بپردازید یا خیر، آیا حاضرید به خاطر من از همه چیز چشم بپوشید در لوقا فصل ۹ آیه ۲۳ می‌گوید: "۲۳ سپس به همه فرمود: “هر که می‌خواهد مرا پیروی کند، باید از خواسته‌ها و آسایش خود چشم بپوشد و هر روز، زحمات و سختی‌ها را همچون صلیب بر دوش بکشد و بدنبال من بیاید." می‌دانید چرا می‌گوید صلیب؟ و نگفت هر کس پرچم خود را بردارد و به دنبال من بیاید، چون صلیب جای درد بود جای زجر کشیدن بود جای مردن بود؛ صلیب جایی بود که شخص بر روی آن می‌مُرد؛ برای همین می‌گوید هر کس باید هر روز روی صلیب بمیرد برای خواسته‌های خود برای نفس خود برای زندگی خود بمیرد و صلیب خود را به دنبال خود بیاورد چون خیلی چیزها برای ما دردآور است؛ بخشیدن کسی که لایق آن نیست دردآور است محبت نمودن کسی که سزاوار آن نیست دردآور است خدمت ‌کردن کسی که سزاوار آن نیست و در حال کلک زدن به ماست سخت است، همه اینها صلیب است و مسیح می‌گوید شما باید این کار را انجام دهید و هر روز باید صلیب خود را بردارید و به دنبال من بیایید و این همانا پیروی از عیسای مسیح است.
ما نمی‌توانیم همراه مسیح باشیم و مثل او نباشیم به حرف او گوش ندهیم خیلی‌ها به دنبال عیسای مسیح هستند اما گُم شدند و به دور خود می‌چرخند برای همین هر کسی برای خود یک دینی درست کرده است ولی واقعیت این است منظور از برداشتن صلیب زیر پا گذاشتن خواسته‌های خود است ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که از عیسای مسیح پیروی می‌کنیم در حالی که حاضر نیستیم از حق خود گذشت کنیم ما نمی‌توانیم بگوییم حاضر نیستیم با دیگران کنار بیاییم و حاضر نیستیم به خودمان زحمت بدهیم و یا حاضر نیستیم حتی یک کیلومتر راه اضافه‌تر برای کسی برویم حاضر نیستیم هیچ کاری به نفع دیگران کنیم اما می‌گوییم ما پیرو عیسای مسیح هستیم! اما راه پیروی عیسای مسیح راه صلیب است راه ساده‌ای نیست و من امروز باید با کلیسای مسیح رو راست باشم، راه پیروی مسیح راه صلیب است و راه صلیب راه انکار نفس است؛ صلیب راه تحمل بارهای دیگران است وقتی عیسای مسیح صلیب را حمل می‌کرد از جلوی افرادی عبور کرد که دوست‌داشتنی نبودند مسیح به خاطر کسانی می‌مُرد که بر روی او آب دهان می‌انداختند او را مسخره می‌کردند به او توهین می‌کردند کار را برای او مشکل کردند شاید او را با آن صلیب سنگین هُل می‌دادند ولی او به عوض اینکه به آنها پرخاشگری کند دعای بخشش کرد گفت خدایا این‌ها را ببخش چون نمی‌دانند که چکار می‌کنند این راه صلیب است و این راهی است که ما باید برویم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر