۱۳۹۵ شهریور ۲۴, چهارشنبه

خبر احتمال قریب الوقوع نوکیش مسیحی در ایران


سینا دهقان نوکیش مسیحی در شعبه یک دادگاه کیفری اراک به اتهام سب النبی به اعدام و به اتهام توهین به رهبری به ۱۶ ماه حبس محکوم شد. این اتهامات به دلیل راه اندازی یک کمپین و نوشتن مطالبی در شبکه اجتماعی “لاین” است

منبع نزدیک به سینا دهقان، شهروند تهرانی ۲۰ ساله که به اتهام سب النبی از طریق نوشتن مطالبی در شبکه اجتماعی “لاین” محکوم به اعدام شده است گفت: «سه ماه پیش پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شده و اکنون همه امید خانواده سینا به نقض حکم است.»
وی افزود : «سال گذشته وقتی سینا ۱۹ ساله و سرباز بوده، کمپینی در شبکه لاین برای سه روز به راه انداخته، در این کمپین مطالبی خلاف دین اسلام و قرآن منتشر می شده اما سینا پس از دستگیری اظهار ندامت کرده است و مطابق قانون به صرف اینکه متهم ادعا کند در شرایط روحی نامناسب در حالت مستی و یا عصبانیت به پیامبر توهین کرده است مجازات باید از اعدام به شلاق تبدیل شود.



سینا دهقان در تاریخ ۲۹ مهرماه ۱۳۹۴ در پادگان محل خدمتش در تهران توسط ماموران حفاظت امنیت سپاه پاسداران اراک دستگیر و پس از یک روز به زندان مرکزی اراک منتقل شد و تاکنون درآنجا محبوس است.
سینا دهقان در شعبه یک دادگاه کیفری اراک به اتهام سب النبی به اعدام و به اتهام توهین به رهبری به ۱۶ ماه حبس محکوم شد. این اتهامات به دلیل راه اندازی یک کمپین و نوشتن مطالبی در شبکه اجتماعی “لاین” است. در این کمپین آنلاین مطالبی در مخالفت با اسلام، قرآن و تصاویری از قران سوخته منتشر شده است.
سینا سرباز و دژبان پادگان بود، چهار روز مانده بود دوران سربازش تمام شود که ماموران حفاظت امنیت اراک به پادگان رفته و او را همانجا دستگیر کردندماموران به خانواده اش گفتند که فقط او را برای چند سوال و جواب می برند و چند روز بعد آزاد  می شود اما الان نزدیک یکسال است که در زندان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر