۱۳۹۴ مهر ۶, دوشنبه

دانمارک: بدون شک در میان پناهجویان اعضای داعش هم هست
پلیس امنیت دانمارک طی سخنانی اعلام کرد، تروریستهای جهادی داعش در صدد ضربه زدن به ارزشهای ما هستند.
به گزارش «محبت نیوز» وزیر دادگستری و مقامات ارشد پلیس امنیت دانمارک همزمان اعلام کرده اند که بدون شک در میان پناهجویانی که وارد اروپا می شوند بدون شک اعضای داعش هم حضور دارند.
وزیر دادگستری دانمارک از اعضای حزب دست راستی لیبرال چپ است
سورن پیند Søren Pind این سخنان را در یک نشست مطبوعاتی بیان کرده است.
به نقل از وبلاگ اطلاع رسانی پناهندگان همچنین فین بروچ آندرسن Finn Borch Andersen سرپرست پلیس امنیت دانمارک با تائید سخنان وزیر دادگستری این کشور به رسانه های محلی گفته است: «بر اساس اطلاعات موثقی که ما بدست آورده ایم تروریستهای جهادی داعش از شبکه های قاچاق مهاجران و پناهجویان برای ورود به کشورهای غربی به منظور ضربه زدن به ارزشهای ما استفاده می کنند.»
او همچنین تاکید کرد که این خطر را باید نیروهای امنیتی کشورهای غربی مورد توجه قرار دهند که نیروهای داعش از وضعیت بحرانی پناهجویان نهایت استفاده را خواهند کرد.
در نشست خبری امروز وزیر دادگستری دانمارک همچنین اعلام کرد که از روز یکشنبه ششم سپتامبر تا دیروز دست کم یک هزار و پانصد نفر از دولت دانمارک درخواست پناهندگی کرده اند.
آقای سورن پیند افزود در طول این مدت ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر وارد دانمارک شده اند و تخمین زده می شود که دست کم ۱۳ هزار نفر از دولتهای شمالی اروپا درخواست پناهندگی کرده اند.
بحران هجوم گسترده پناهجویان به یکی از گسترده ترین بحرانهای مهاجرت از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون تبدیل شده است.
پیش بینی می شود تا پایان این هفته دست کم ۱۶۰ هزار پناهجوی عمدتن سوری و افغان وارد اروپا شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر